24 Mayıs 2015 Pazar

ÇİKOLATALI MUFFİN


ÇİKOLATALI MUFFİN
Cuma günü iş çıkışı eve geldiğimde yine kek yapma aşkı ile mutfağa girdim. Benim yapmaktan ençok zevk aldığım şey olduğundan fırında kapsülde bulunan hamurun kabarması bile akşam akşam bana ayrı bir heyecan verdi. Yapımı çok kolay olan bu tarifimi sizlerle paylaşmak isterim. Şimdiden afiyet olsun :)

Malzemeler
·         3 Yumurta
·         6 Çorba kaşığı kakao
·         1 Su bardağı şeker
·         1 Su bardağı yağ ve süt karışımı
·         2 Subardağından bitraz fazla un
·         1 Su bardağı damla çikolata
·         1 Paket kabatma tozu
·         1 Paket vanilya
·         Muffin kapsülleri

Yapılışı

·         Bir kabın içine un, vanilya ve kabartma tozunu alıyoruz ve karıştırıyoruz.
·         Diğer taraftan yumurtaları çırpıyoruz. Çırpmaya devam ederken şekeri yavas yavas ekliyoruz.
·         Ardından yağ ve süt karışımını ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Daha önce karıştırdığımız un karışımını ekleyerek bal kıvamını alana kadar çırpıyoruz.
·         Ben hem sade hem kakaolu çikolatalı muffin yapmayı tercih ettiğim için kek hamurunu ikiye ayırıyorum ve birine kakao (3 çk. kakao) ekleyerek biraz daha çırpıyorum. Siz hepsini kakaolu tercih ederseniz kakaoyu (6 çk. kakao) un karışımına ekleyerek devam edebilirsiniz.
·         Ardından kek hamurlarımızı muffin kapsüllerine boşaltıyoruz.
 
·         Üzerini damla çikolatalarıyla süslüyoruz.
·         Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 180 derece ile pişiriyoruz.
·         Afiyet olsun....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder